نشست تخصصی علل وقوع و افزایش نزاع و درگیری در بوکان

در این نشست فرمانده انتظامی بوکان از افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری و همچنین کاهش سن جرایم در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ سلمان حیدری فرمانده انتظامی شهرستان بوکان گفت: دسترسی آسان به شبکه‌ها و پیم رسان‌ها در فضای مجازی و اینترنت، شبکه‌های ماهواره ای، اثرات مخرب فیلم‌های هالیودی، مهاجر پذیری و حاشیه نشینی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حواشی شهر و بیکاری از عمده دلایل افزایش جرایم و نزاع و درگیری در شهرستان است.

وی گفت: در تمامی ماموریت‌های نزاع‌ها و درگیری‌ها پلیس قاطعانه عمل می‌کند و حضور دارد، ولی نیاز است تا علل و عوامل این جرایم ریشه یابی و پیشگیری و در ادامه کاهش یابد.


فرمانده انتظامی بوکان گفت: ۷۵ درصد از پرونده‌های نزاع و درگیری‌ها در سطح شهرستان در کلانتری‌ها منجربه صلح و سازش می‌شود و اکثرا بر اثر مسائل از پیش پل افتاده و مزاحمت‌های جزئی و اینترنتی  خاتمه می‌یابد.

امام جمعه بوکان نیز در  این نشست من تقدیر از تلاش‌های پلیس در عرصه‌های متخلف تامین نظم و امنیت شهرستان گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا جامعه به تعادل برسد و تا زمینه ساز رفع ناهنجاری‌ها و بزه کاری در جامعه شود.

ماموستا احمدی گفت: تفکر و جامعه اسلامی تا حدودی خود بازدارنده مسائل و مشکلات  است و برای مابقی ناهنجاری‌های اجتماعی و اصلاح آن باید همه دستگاه‌ها نهاد‌ها و ائمه جمعه و جماعات پای کار باشیم.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.